2013. február 11.

Álláskeresés az interneten


A blog indulásánál elsösorban egy áttekintést szeretnénk adni arról, hogy hol, milyen állások vannak kiirva és merre találhatóak. A nyomtatott médiában megjelenö hirdetések és a szóban, ismerösökön keresztül terjedö álláslehetöségek mellett a munkakeresés áttevödött jórészt az internetre.
Majdnem minden cég rendelkezik egy honlappal, ami tartalmazza a cég aktuális állásajánlatait. Minél nagyobb egy cég, annál nagyobb annak a lehetösége, hogy ezek az állásajánlatok az oldalukon jelen vannak. Ezenkíveül azonban még vannak cégek, amik nem rendelkeznek honlappal és így nincsenek jelen az interneten. Az elözöleg leírtak vonatkoznak olyan cégekre is, akik munkaerö-közvetítökön keresztül kívánják a munkaeröhiányt pótolni. Ezek a munkaerö-közvetitö, vagy munkaerö-lízing cégek szintén rendelkeznek honlappal, amelyen a betöltendö állások fel vannak sorolva.
A cégek nemcsak a saját honlapjukra teszik fel az álláshirdetéseket, hanem állásbörzékre és állásportálokra is. Erre azért van szükség, hogy minél több potenciális érdeklödöt érjenek el, köztük azokat is, akiket a saját weblapjunkon keresztül nem tudnak. Ezek a portálok rendszerint fizetési kötelezettséggel járnak. Minél több álláskeresö van az oldalon, annál többe kerülnek az álláshirdetések az oldalon. Ezért is történik gyakran az, hogy költség okokból csak egy része az álláshírdetéseknek kerül fel az állásportálra. Ezenkívül sok cég ingyenes állásbörzéket használ, ahol a kézi minöségellenörzés ellenére is felkerülnek komolytalan álláskiírások. Mérlegelendö ilyen állásbörzéknél, hogy a komolytalan  hírdetések imidzs- vagy márkaszempontból milyen hatással vannak a cégre
Összességében tehát a kiírt állásokat vagy csak a cég honlapján lehet megtalálni, vagy kizárólag fizetös állásbörzéken, vagy pedig mindegyiken megtalálhatóak. Egy új munka keresése során nagyon sok weboldalt rendeszeresen végig kell böngészni. Naponta új céges honlapok jelennek meg. Hetente újabb és újabb állásbörzék tünnek fel, egy részüknek nincs meghatározott irányvonala, egy részük egy régióra vagy pedig egy meghatározott üzletágra fókuszál.
A végeláthatatlan mennyiségü állásforrás átláthatóságának megkönnyítésére az utóbbi években megjelentek a meta-álláskeresömotorok, mint például a mi weboldalunk is a Jobkralle, melyek összegyűjtik az álláshírdetéseket a különböző állásbörzék, állásportálok, fejvadászcégek és multinacionális cégek honlapjairól. Ezeknek a keresöszolgáltatásoknak tehát nincs saját adatbankjuk, ellenben tovább vezetik az álláskeresöket azokra az oldalakra ahol az állásajánlatok megtalálhatóak. A céljuk az álláskeresés megkönnyítése, felgyorsítása, a lehető legtöbb állásajánlat egy oldalra gyűjtése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése