2014. február 21.

Kreatív állásjelentkezés

Kitűnni a tömegből – ez a célja minden álláskeresőnek. Kreatív jelentkezés készítése azonban nem könnyű. Saját készítésű videó, menő weboldal, képeslap formájú pályázat, modern dizájn. Ezek mind magára vonják a HR-esek figyelmét.


Emelkedjünk ki a jelentkezők közül

A személyesen, adott állásra összeállított jelentkezés mutatja, hogy tényleg érdekel minket a munka. A kreatív pályázat a színek, az alapanyag, a dizájnelemek, a formázás és konstrukció helyes megválasztásával tűnhet ki jól. A lényeg azonban, hogy jól kihangsúlyozzuk erősségeinket. Ha egyéni jelentkezést szeretnénk összeállítani, figyeljünk a következő pontokra:
- jelentkezésünk legyen eredeti és tudatosan összeállított
- emelkedjünk ki a tömegből
- hangsúlyozzuk személyiségünket, egyéniségünket
- kerüljük az üres frázisokat

Mennyire lehetünk kreatívak?

A jelentkezés során mérlegelnünk kell, kinek szól pályázatunk és mi különböztet meg minket a többi jelentkezőtől.
A kreatív pályázatok felhívják magukra a figyelmet, de a kreativitás mértéke függ a vágyott állástól. Természetesen egy grafikus teljesen más kreatív pályázatot ad be, mint egy bolti eladó. A jelentkezés legyen mindig jól áttekinthető és kifejező, hiszen mindig a tartalom marad a legfontosabb. Vigyázzunk a túlzott kreatívkodással. Könnyebben el tudjuk dönteni, mit vár tőlünk az adott cég, ha megnézzük a neten a cég néhány prezentációját vagy az álláskiírás stílusát. A megfelelő kifejezésmód is könnyebben meggyőzi a HR-eseket. Használjunk egyszerű és érthető szavakat, határoljuk el tisztán a tevékenységi köröket.

Üzenetet közvetítünk

Kreatív jelentkezésünk egyben üzenetet is közvetít, ezért is kell óvatosan bánni vele. Például egy kreatív pályázat esetében látja a személyi osztály vezetője, hogy sok energiánkat beleöltük és gyakorlottak vagyunk a témában. A jelentkezés azonban azt is mutatja, hogy semmi kedvünk a szokványos feladatkörökhöz. A HR-es már a megfogalmazás módjából és a dizájnból ki tudja következtetni, hogy nem mi vagyunk az alkalmas személyek hagyományos éves beszámoló írására. Mérlegeljük tehát, hogy mikor és hol bontakoztatjuk ki kreatív oldalunkat és mikor maradunk a hagyományos állásjelentkezésnél. A kreativitásnak mindig legyen célja.

Amit sose tegyünk

Vannak tipikus hibák, amiket célszerű mindenféle állásjelentkezésnél elkerülni. Ilyen például:
- ha nem fejezzük ki magunkat egyértelműen
- ha átláthatatlan önéletrajzunk
- ha más ötleteit a sajátunkként tálaljuk
- ha eltitkolunk magunkról fontos információkat
- ha túl sok színt és betűstílust használunk

Kreatív példák

Sok fiatal próbálja a vállalatokat egyéni videóval meggyőzni, hiszen szinte minden HR-es kíváncsian és érdeklődéssel nézi meg ezeket a videókat. Emellett pszichológiai hatásuk is van és jól kiegészítik a megfelelően összeállított pályázati anyagot.
Ennek egyik kreatív példája a francia Victor Petit gerilla-jelentkezése. Készített magáról képet egy beágyazott QR-kóddal és az okostelefon segítségével beszkennelt kód után megnyílt jelentkezési videója.[1]

Hagyjuk, hogy ránk találjanak – ez az egyik új trend az álláskeresők körében, mely jól működik a szociális hálókon és saját blogoknál. Fontos, hogy mindig naprakészek legyenek adataink és rendszeresen jelentkezzünk be az online felületre. Egyre többen használják például a Facebook-ot önéletrajz gyanánt, mivel úgyis tudják, a HR-es meg fogja nézni Facebook profilukat is. Brandon Kleinman például remekül használta erre a célja profilját, kiegészítette ugyanis egy fotósorozattal, melyben bemutatja motivációját és képesítését.[2]

Azonban igazából nincs tökéletes minta, nincs egységes recept arra, milyen a sikeres, kreatív jelentkezés. Próbálkozzunk, alaposan gondoljuk át, és ha elég energiát belefektetünk, végül biztosan sikerrel járunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése