2015. július 30.

Hogy lazítsunk – Kikapcsolódási ötletek

Egy kimerült alkalmazott sem örül jobban annál, hogy egy fárasztó nap után végre elhagyhassa munkahelyét. Biztosan jól esne szinte azonnal lefeküdni aludni, de így nem nagyon használhatná ki a szabadidejét. Tényleg szeretné jól érezni magát a bőrében? Akkor töltse aktívabban a hétköznapokat is!

Ha a munkahelyén túlhajszolja magát és a nap végére már semmihez sincs ereje, egy idő után a munkáltatója sem fogja hasznát venni. Természetesen jó, ha szorgalmas, de hosszú távon csak úgy lehet jól teljesíteni, ha elég időt szán a pihenésre. Fontos, hogy napközben is többször tartson szünetet. Az sem mindegy, hogy ezeket mivel tölti.

Ahhoz,hogy új erőre tudjon kapni fizikálisan és szellemileg is, ki kell kapcsolnia. Hagyja el az íróasztalát, pár perce véletlenül se nézze meg az Email-jeit, még akkor sem, ha a telefonja folyamatosan jelez, hogy üzenete érkezett. A legjobb persze, ha erre az időre ki is kapcsolja, vagy lehalkítja a mobilját. Ha lehetősége van rá, akkor menjen ki a szabadba, vegyen mély lélegzeteket. Próbálja meg elfelejteni a folyamatban levő feladatait, tudatosan figyeljen a környezetére. Ha ez nem sikerül, nem is nevezhetjük pihenésnek, kikapcsolódásnak.

Legtöbb munkahelyen elő van írva, hogy amikor lehet szünetet tartani. Ilyenkor legtöbbször a munkatársakkal töltik az időt. Természetesen ez is jó lehet, ám ha inkább magányra vágyik, akkor vegyen a kezébe egy könyvet, újságot vagy hallgasson nyugtató zenét.


A kikapcsolódás segít a stressz kezelésében is. Csukja be a szemét és lélegezzen mélyeket, máris érezni fogja, hogy nyugalom hatja át a testét. Próbáljon tudatosan figyelni a testére. Már akár öt perc pihenő is rengeteget számít, és új erővel tölti fel. Ez után már a munka is könnyebben fog menni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése