2015. október 5.

Fő kritikai pontok az online jelentkezésnél

JOBkralle kérdőív eredményei: túl hosszadalmas és személytelen


Egyre több cég és állásportál ajánlja fel az online jelentkezési lehetőséget. Ezeknek előnyeit a személyügyi munkatársak élvezik, hisz így könnyebben megtalálhatják az ideális új munkatársat. Különböző szoftverek segítségével kulcsszavak alapján keresgélhetnek a jelentkezők között. Az álláskeresőknek abban segít, hogy ha esetleg egy újabb pozíció is felkeli az érdeklődésüket ugyan annál a cégnél, már nem kell a bonyolult jelentkezési folyamatokat végigcsinálniuk, hanem egy két kattintással elküldhetik a feltöltött pályázataikat. A tapasztalatok az mutatják, hogy a felhasználók nem nagyon szeretik ezt a lehetőséget. 
A JOBkralle állásgyűjtő portál feltette a kérdést az oldalukat használó álláskeresőinek, hogy pontosan miért nem szeretik annyira ezt az újfajta online jelentkezési lapot. Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy a legtöbben túl hosszadalmasnak (31%) és személytelennek (22%) tartják. Ez is bizonyítja, hogy a munkakeresők, még nem látják ennek a jelentkezési formának az előnyeit. Erre azért is lehet következtetni, mert egy cégnél általában egy pozícióra jelentkeznek. Pályázataikat, jelentkezéseiket szívesebben küldik e-mailben. A megkérdezettek nagy többségét (31%) zavarja a regisztrációs kötelezettségi is, míg a válaszadók kis hányadánál (7%) ellenszenvet keltenek a különböző szövegdobozok, amelyeknél irányadóan kell válaszolni bizonyos kérdésekre. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése