2016. november 22.

Így vihet mozgást a munkanapokba

Nem jelenthet újdonságot senkinek, hogy a sport és a mozgás egészséges. Talán ezért is lehet, hogy a mindennapok stresszes helyzetéből sokan a sport segítségével találnak kiutat, hogy aztán megújult erővel vethessék magukat a munka tengerébe. A rendszeres mozgás jótékony hatásai közismertek: erősíti az immunrendszert, védi a kardiovaszkuláris rendszert, segít a koncentrációban, és magabiztos megjelenést biztosít, ugyanakkor nem utolsó sorban, kordában tartja a testsúlyt. A következő bejegyzésünkben tippeket adunk ahhoz, hogy miként szervezze aktívabbá munkanapjait, és hogyan élvezheti ennek hasznait.
1. A tömegközlekedési eszközökön állva utazni. Amennyiben a munkahelyén egész nap ülnie kell, miért ne tehetné meg, hogy munkába menet, vagy hazafelé álljon a vonaton? Természetesen azon kívül, hogy jót tesz az egészségének, biztosan utaznak páran, akik tényleg igénylik az ülőhelyet, és egészen biztosan hálásak lesznek kedvességéért.

2. Egy állomással korábban, vagy távolabb parkolni a munkahelytől. Pontosan annyira hatásos, mint az első tipp, sőt, még akár kombinálható is a két megoldás. Egy korai leszállás a tömegközlekedési eszközről, vagy távolabb, egy rövid sétányira parkolni a munkahelytől egészen biztos hozzájárul a kalóriavesztéshez.

3. Kerékpárral a munkahelyre. Ha a munkahely nincs messzebb, mint egy órányi kerékpárút, és még az időjárás is szép, semmi nem gátolhatja meg abban, hogy egyszer otthon hagyja autóját. Ha jól összeszámolja, mennyi időt tölt dugóban munkába menet, rájön, hogy nem biztos a motorizált megoldás előnye. Azzal szemben, hogy a friss levegőn és a napsütésnek köszönhetően életkedvvel feltöltődve érkezne munkahelyére, autóval csak a stressz és az idegesség marad.

4. Gyakrabban tartson szünetet. Annak ellenére, hogy nagyon elfoglalt, gondoljon arra, hogy 20-25 perceként megszakítsa „éllovas” pozícióját egy kis szünettel. Építsen be hétköznapi munkatevékenységbe egy-két mozgalmasabb szünetet: A vízadagolót és a szemetest úgy is beállíthatja, hogy fel kelljen állnia, ha használnia kell. Telefonbeszélgetéseit sétálva is intézheti, és ha már felállt székéből, nem árt, ha végez egy-két nyújtó, vagy tornagyakorlatot.

5. Lépcsőzés. A legegyszerűbb módja, hogy extra adag mozgáshoz jusson, hogy elfelejti a liftet. A lépcsőzés az egyik leghatékonyabb mozgástípus, segít hátsó felünk feszességének kialakításában, és erősíti combunkat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése