2016. december 12.

Egészséges nassolás munka közben


Az egész napot eltölteni az irodában úgy, hogy közben nem, vagy csak alig mozgunk, árt az egészségünknek és az alakunknak is. Ahogyan azt korábban láthattunk, ennek nem minden esetben kell így lennie, és vihet kicsivel több mozgást a szürke, dolgos hétköznapokba. Az egyik, gyakran alulbecsült faktor, a táplálkozás. Stressz esetén gyakran nézünk egészségtelen táplálék után. A legtöbb esetben sajnos túl sok cukrot, sót, vagy zsírt tartalmaznak, amelyeket a monitor árnyékában csipegetünk. Ennek sem kell okvetlenül így lennie, hisz a csokik, a sós nasik, vagy a kantinban kapható ételek mellet számos lehetőség adódik egészséges finomságokat előkészíteni a munkaidőre. Az ötleteink a következőek:
1. Nyers ételek. Első hallásra nem tűnik valami biztatónak, de gondoljon bele: Mindig van egészségesebb alternatíva, hogy ha örökké késztetést érez valami sós mogyoró, vagy chips csipegetésére. Miért nem készül fel munka előtt, és készít elő apróra vágott répát, uborkát, retket, zellert, vagy olyan zöldséget, amelyet szívesen fogyaszt, és viszi magával egy aromamegőrző dobozban, hogy az megőrizze frissességét, míg ön munkában van? A nassolás hatására csökken a stressz okozta pszichikai terheltség, ugyanakkor gondoljon arra is, hogy nem csak a stressz miatt romolhat egészségi állapota…

2. Müzli. Egy jó adag müzli a legjobb energiaszolgáltató a szervezetünknek, ugyanakkor nem minden fajtája jó testnek. A kereskedelmi forgalomban kapható müzlik nagy része hatalmas mennyiségű cukrot tartalmaznak, amely végül nagyobb károsodáshoz vezethet testében, mint amennyi haszna van a növényi rostoknak. Ezért azt ajánljuk, hogy készítse el saját ízlése szerinti adagját. Ehhez szüksége lesz egy adag nem cukrozott alap müzlire, amelyet saját aprítású gyümölccsel átkeverve, tejjel, vagy joghurttal hígítva fogyaszthat. Mégis hiányzik a cukor? Használhat mézet, vagy egyéb gyümölcscukor tartalmú édesítőket, esetleg kevés fahéjat, vagy vaníliás cukrot.

3.Krémtúró gyümölcsdarabokkal. Egy másik nagyon jó recept, amely friss gyümölcsöket is tartalmazhat, krémtúróval készül. A legjobb, ha egy zsírszegény krémtúró alapot vesz és beleaprít egy banánt, vagy egy almát, vagy ahogyan azt ízlése megkívánja, más gyümölcsöt és, és már el is felejtheti a csokoládészeletet, mert egy sokkal egészségesebb és táplálóbb nasit készített. A gyümölcsök révén extra adag vitaminhoz, míg a tejtermék a napi kalciumbevitelt biztosítja. 

4.Tízórai. A köztes éhség csillapítására szolgáló tradicionális étkezés, amely leginkább az iskolai emlékek elevenednek meg. A tízórai nem egy rossz gondolat munka közben sem, ugyanakkor pár dologra azért nem árt, ha odafigyel. Ha kenyeret használ, akkor inkább kerülje a fehéret, helyette válasszon inkább rozs, vagy teljes kiőrlésűt. Feltétnek a grillezett csirke, vagy pulykamell választható, mivel a szalámi túl zsíros lehet. A vastag vajazást, vagy margarint felejtse el, helyettesítse egy vékony szelet friss sajttal. A paradicsommal, uborkával, salátával lesz igazán teljes a harmónia.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése