2017. augusztus 16.

Így élheti túl a legmelegebb napokat az irodában – hasznos tanácsok a forróság ellen

A nyár derekán megérkeznek az igazán magasabb hőmérsékletek, amikor még éjszaka sem frissül fel a levegő. Ami a nyaralás alatt nem oly zavaró, az a dolgos hétköznapokban bizony megterhelheti szervezetünket. Amikor kint a levegő hőmérséklete már meghaladja a 30-35 fokot, sokszor már bent sincs sokkal hűvösebb. Természetesen a klímakészülékek nem mindenhol számítanak alapfelszerelésnek, és a munkáltató sem rendel el mindig hőségszünetet. A munkáltató csupán a megfelelő munkakörnyezetért felelős. Mivel a cégek nyáron nem zárnak be és adnak alkalmazottaiknak három hónap nyaralást, adunk néhány tippet hogyan lehet átvészelni a legmelegebb napokat.




1. Időben szellőztetni. Miután reggel megérkeztek az irodába nyissanak ki minden ablakot, szellőztessék át a termet, még mielőtt a meleg igazán beleerősítene. A levegő reggelente általában frissebb. Később a szellőztetés hasztalan – csupán a forró levegő keveredhet. A szellőztetést követően csukják be az ablakokat, és ha van rá mód, sötétítsenek be amennyire lehetséges, hogy a forróság kívül rekedjen.

2. Ventillátorok beszerzése. Egy ventilátor ugyan nem klímaberendezés, ennek ellenére a keltett légmozgás elfújja az izzadságot – párolgás közben hőelvonás történik, így kissé enyhítheti a forróság érzetet. Amennyiben direkt a fejre irányítja a légáramot, növeli a megbetegedés és a fejfájás esélyét. Jobb megoldás, ha a testfelületre irányítja a ventillátort.

3. A helyes öltözet megválasztása. Viseljen világos, szellős természetes anyagból készült öltözetet. Ezek az anyagok jobban szellőznek, és megakadályozzák, hogy túlhevüljön.

4. Sok folyadék fogyasztása. Mindenki ismeri az alapszabályt, amely szeritn egy felnőtt ember napi folyadékbevitele két liter. A forróságban az emberi szervezet jóval több folyadékot veszít, mint általában, így a folyadékszükséglet akár a duplájára is növekedhet. Gondoskodjon róla, hogy kiegyensúlyozott legyen a folyadékbevitele, és többet igyon a szokásosnál. A koffein és alkohol taretalmú italokat mellőzni kell, ajánlatos tiszta gyümölcsleveket vízzel higítva fogyasztani.

5. Selbst für Kühlung sorgen. Kalte Nacken- oder Beinkompressen sorgen für angenehme Kühlung, alternativ können Sie auch beide Handgelenke einige Minuten unter fließendes, kaltes Wasser halten. Besonders Pfiffige füllen kalten, grünen Tee in eine Sprühflasche ein und befeuchten damit Gesicht oder Nacken – wunderbar erfrischend!

5. Gondoskodjunk saját hűtésünkről. A hideg nyak és láb borogatások kellemes érzetet biztosítanak. Altarnatíva lehet, hogy hideg, folyó csapvíz alá tartjuk kezeinket egy-egy pecig. Különösen leleményes megoldás zöld teát kis kézi permetező edénybe tölteni, majd a nyakra, vagy fejre permetezni – csodálatosan frissítő hatással bír.

6. Korábban dolgozzunk. Amennyiben semmit nem tud tenni a hőség ellen, térjen ki előle! Eggyezzen meg munkaadójával egy korábbi munkakezdésben, hogy a friss, reggeli órákban könnyebben, aktívabban dolgozzon, majd délután, árnyékban, egy hűsítő itallal a kezében élvezhesse a nyár adta örömöket akár egy strandon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése